Saturday, December 17, 2011

PERTEMBUNGAN DI ANTARA SEKULAR,JAHIL,JUMUD DAN KESESATAN!!....CABARAN UJIAN KEPADA 'UMARAK DAN ULAMAK

Perangkap Umno sudah berhasil: 'PERPADUAN" yang telah di canang oleh umno adalah racun tuba segala-galanya. Cuba kita bayangkan...Kedua bekas pemimpin ini telah di jadikan kambin hitam umno semata-mata untuk permainan dan perangkap yang di pasang oleh umno dapat membuahkan hasil.

Nama perangkap umno itu ialah Perpaduan...oleh kerana Ketokohan dan Keikhlasan kedua pemimpin ini amat menyerlah...Maka matlamat umno itu ialah merancang "Cerita Perpaduan"...Akibatnya kedua pemimpin ini telah di masukan ke perangkap yang pada mulanya mereka ialah sebagai Perantara dan menjadi orang tengah bagi cerita perpaduan palsu yang di rancang oleh umno.

Cerita ini bukan baru...ia sebenarnya telah lama berlaku. Ramai pemimpin Pas yang telah lalu telah menjadi mangsa sebegini. Sabagai contoh..Video lakonan Hudud yang telah di lakonan oleh suversif yang bertopengkan Islam di dalam itu telah berjaya mengkucar-kacirkan PAS dahulu terutamanya semasa Kerajaan PAS Terengganu memerintah. Matlamat video lakonan Umno menjadi PAS itu adalah semata-mata bagi menghancurkan Kerajaan PAS Terengganu semasa itu untuk membina Islam ketika itu. Umno sememangnya terkenal dengan Permainan politik kotor atau Insurgensi yang terancang. Pemimpin yang mempunyai perhubungan terus dengan rakyat dan mempunyai pertampilan yang menyerlah kepada rakyat akan menjadi Kambin Hitam dalam tektik kotor umno ini. Ini lah perpecahan dan perancangan yang Umno mahukan untuk melihat musuh mereka hancur. Ini adalah dendam syaitan Umno yang terlalu jahil terhadap Islam. Dengan meletakkan kedua pemipin ini sebagai kambin hitam yang bakal di akikahkan Umno, ia adalah target utama umno.

Telah kita ketahui...Dr. Hassan Ali dan Ust Nasarudin mempunyai perhubungan baik kepada semua pihak tidak mengira pengangan dan fahaman politik di semua peringkat masyarakat. Dr. Hassan Ali pada asalnya ialah seorang Motivetor yang banyak menyumbang kepada Perubahan Minda Masyarakat terutamanya didalam dakwah Islam. Kebijaksanaan beliau yang mengabongkan ilmu barat dan Islam adalah sebagai contoh dakwah yang terbaik masa kini dan perkembangan kini. Kertampilan beliau di lihat semakin popular ialah di rancangan Ehwal Islam di RTM dahulu. Beliau lah yang banyak memainkan peranan untuk membawa masyarakat berfikir dan bermotivasi melalui dakwah beliau didalam rancangan yang pada mulanya tidak popular. Beliau juga telah menaikkan Rencking penonton paling tinggi di awal 90an. Sehinggakan dapat menarik hampir jutaan penonton setiap malam jumaat racangan Ehwal Islam di RTM itu. Tetapi selepas itu...Kejahilan dan kedengkian Kuasa Munafik Umno telah meGAM atau meningkirkan beliau dan segelintir Penceramah jemputan yang beliau bawa di dalam rancangan itu semakin terhakis kepercayaan rakyat yang dahagakan ilmu Islam mengikut perkembangan semasa. Akibatnya..setelah 1 tahun beliau di singkirkan dan di GAM bersama-sama dengan penceramah lain...rancangan itu yang sebelumnya mempunyai rencking paling teruk di dalam rancangan-rancangan tv lain telah kembali kepada asalnya akibat dari penolakan penonton yang tidak berminat lagi menonton akibat tindakan itu. Sebenarnya beliau ialah seorang Penaik Semangat atau Motivasi Kesedaran ummah. Sebelum itu pada mulanya beliau pernah di tomah dari mereka yang jahil kerana membawa Idealogy Barat kononnya kedalam dakwah Islam yang beliau bawa. Tetapi akhirnya mereka sedar akhirnya kerana....DR. Hassan Ali telah berjaya menjadikan Idealogy Barat atau pemikiran barat yang telah di olah dan tambah kini mengikut acuan Islam bersama barat yang beliau belajar dahulu kedalam dakwah Islam itu melalui Kebijaksanaan beliau yang tersendiri dan sangat terpuji.

Bagi Ust Nasaruddin pula...beliau membawa ilmu pondok dan Islam sebagai ilmu moden dan intelik. Ini mengakibat kemarahan sesetegah pihak yang terlalu jumud dan jahil yang ketika itu masih tidak memahaminya. Pada mula dakwah beliau...kesukaran untuk sesetengah pihak menerimanya amat mengecewakan beliau. Saat ini lah Umno kemudian masuk melalui media masa meracuni dan membuat provokasi terhadap beliau. Pernah Ust Nasaruddin menerangkan....bahawa Kitab AlQuran di Malaysia adalah yang kedua di taati oleh umat Islam kerana terlalu jahil.Yang lebih utama di ikuti dan di tajuti ialah kitab yang sebelum dan selama ini ialah Kitab Perlembagaan negara. Pandangan beliau ini telah di tentang hebat oleh musuh-musuh PAS. Akibatnya beliau di tuduh sebagai WAHABI. Kebijaksanaan beliau amat terpuji kerana berjaya menyedar para pendokong Islam yang terlalu jumud dan kurang ilmu Islam pada masa itu dapat memahami sebenarnya Nilai Islam yang di bawa beliau. Konsep itu dapat di terima pakai dan menyedarkan banyak pihak. Hanya mereka yang tidak mahu menilai dan memahami syumulnya Islam itu.

Kedua-dua pemimpin tersohor ini telah menjadi mangsa kepada Pertembungan Peradapan di antara Pemahaman,Ilmu,Walaq atau Fikrah dan Pemikiran yang telah ditanamkan oleh Pemerintah Jahil selama ini terhadap Islam. Ini menyukarkan lagi dakwah Islam di Malaysia. Akibat kecelaruan itu...semakin ketara dari sesetegah pihak di semua peringkat dakwah Islam termasuk pihak pemerintah dan juga pembangkang menjadi kucar kacir dan huru hara pemikiran dan pemahaman. Ini lah Insurjensi atau Subversif Politik Kotor yang di amalkan oleh Kerajaan Umno BN selama ini telah membutakan rakyat. Kesukaran Dakwah Islam yang seiring dengan matlamat duniawi itu tidak di fahami sepenuhnya oleh umat terkini. Akibat itu banyak pemikiran yang jahil dan jumud lahir di kalangan umat Islam yang tidak dapat sepenuhnya untuk menerima ilmu Islam yang sebenar. Ini menyukarkan lagi perkembangan dakwah Islam dan matlamat Islam yang hendak dibawa oleh para pendakwah.

Mereka berdua adalah mangsa keadaan politik kini yang semakin celaru akibat kefakiran ilmu yang ada di dalam pemerintah itu. Kepentingan Islam semakin terhakis akibat kekosongan dan juga pemergian pemimpin seperti ini. Sebab itu kita sebagai penyokong dan pendokong Islam kita harus mempelajari dan memahami keadaan umat kini. Kerana kehidupan didalam Kepincangan Pemerintah atau Negara sekular ini adalah ujian yang amat berat sekali..Islam dan dakwah...Ibarat mengengam bara api. Ia adalah ketetapan didalam Islam dan Ujian Allah. Berkemungkinan Ketiadaan kedua pemimpin seperti ini... adalah satu kerugian besar didalam dakwah Islam terkini.

IB dapat rasakan mengalami pengalaman ini sejak dahulu lagi. Semangat IB pada mula dahulu adalah hasil tarbiah dan motivasi pemimpin seperti ini. Selangkah ib melangkah...beribu tapak ilmu yang di tinggalkan oleh pemimpin seperti ini. Kesedaran ib lahir dari hasil ketokohan dan keikhlasan yang di sumbangkan oleh pemimpin seperti ini. IB insaf kepada Allah di atas Ujian ini. IB redha ketentuan Allah ini. IB masih ingat lagi kata-kata kedua pemimpin ini yang tidak pernah kenal penat, erti kecewa dan putus asa.

Pakar Motovasi Islam...Dr Hassan Ali pernah berkata.."Kita akan terus berdakwah..di setiap tempat,lorong2.ceruk2 mana tak kira kita ini siapa..asalkan kita Ikhlas berjuang..hasilnya adalah semua pihak tak kira kamu siapa...walaupun kita di fitnah sekali pun"...takbir3x

Ulamak Islam...Ust Nasarudin Mat Isa pula berkata..."Kesukaran kita membina Islam adalah kerana satu kitab(Perlembagan Penjajah) yang di amalkan oleh adat dahulu dan juga fahaman dahulu akan menyukarkan dakwah kita...Tetapi dengan adanya Kitab alQuran dan Sunnah yang kita ketahui dan amalkan...ia dalah pahala besar untuk semua"....takbir3x

Walaupun Nasib mereka berdua tidak di calonkan....Tetapi penderian dan sokongan mereka berdua tetap bersama PAS dan tidak akan lari dari Perjuangan Islam. Mereka tidak akan keluar dari PAS walaupun mereka terkeluar dari Pencalonan..Itu lah Kekuatan PAS tidak seperti Umno yang bergadoh kerana jawatan dan pangkat...akhirnya Lembu menjadi mangsa dan Lembu di KondoMiumkan.....

1 comment:

Aisyah M.Yusuf said...

“Dan bersabarlah kamu bersama-sama dengan orang-orang yang menyeru Tuhannya di pagi dan senja hari dengan mengharap keridhaan-Nya; dan janganlah kedua matamu berpaling dari mereka (karena) mengharapkan perhiasan kehidupan dunia ini; dan janganlah kamu mengikuti orang yang hatinya telah Kami lalaikan dari mengingati Kami, serta menuruti hawa nafsunya dan adalah keadaannya itu melewati batas.” (QS.Al-Kahfi : 28)