Thursday, March 24, 2011

ALASAN TAK NAK BERTUDUNG

ALASAN PEREMPUAN ISLAM X MAU PAKAI TUDUNG...???

Wanita Melayu Islam yang tidak risau, tidak takut dan tidak malu untuk tidak bertudung, memakai pakaian jarang, sendat dan ketat mempunyai beberapa alasan yang
BENGONG
untuk membolehkan perbuatan mereka diterima akal:


1. Tutup aurat semua, sudah pasti masuk syurga ke..? Kamu Tuhan ke..?

2. Tudung labuh pun buat dosa mengumpat orang. Walau kami pakai (seksi), hati kami baik...

3. Pakai jarang ke...ketat ke...itu hak kami. Kalau tak suka, (lelaki) jangan tengok..!!

4. Kami rasa apa yang kami pakai tak seksi. Terpulang pada individu yang memandang kami. Seksi itu subjektif..

5. Walau kami tak bertudung, kami tetap sembahyang dan puasa..

6. Salah ke kami pakai macam ni. Tutup aurat itu bagus. Tapi kami tak mahu jadi hipokrit. Ini adalah diri kami yang sebenar...

7. Suka hati kamilah pakai macam ni. Kami tidak ganggu hidup orang lain...

8. Apa yang kami buat (pakai) adalah antara kami dengan Tuhan..

9. Ini fesyen... tak salah mengikut fesyen...takkan kita mahu ketinggalan zaman..

10. Kami pakai (seksi) macam ni mengikut arahan photographer/ pengarah filem untuk menyesuaikan dengan scene..

11. Bukan kami tidak mahu menutup aurat, cuma masanya belum sampai lagi...tunggu dulu..

12. rambut I cantik. so xperlu nak cover line

13.i mmg nk mintak dirogol.dpt main free.kalau kena tangkap pun laki tu je.

14.i tak mampu beli tudung..u (lelaki) tlg belikan..

14.mak dgn bapak i pun xbising.apa hak u nk suruh i pakai tudung?

15.panas la pakai tudung.xnmpk ke mcmana cuaca kat sini?

16.bos tmpt keje i xbg pakai tudung.

17.bf i ckp i nmpk lg cantik xpakai tudung.

18.i memang jahil pun.u sebok apahal?

19. pakai tudung panas la.. rimas.. nnt rmbut i cepat gugur ..

20.i segan la dgn kawan2 i.xkan ni gi parti pakai tudung kot

21.ko gile ke gi clubbing pakai tudung?

22.i memang dr kecik xpakai tudung.dh terbiasa.

23. Ala kubur lain2 apa susahnya.

24.lum tak dpt hidayah..ceh...sampai kemat x paai camni

25."syurga tu kan milik sume org..camtu gak neraka..so biarlah kami tentukan nak pilih mane?" jerit gadis tersebut sanbil berlalu pergi..

26.i nmpk xcantik kalau pakai tudung.

27.kopek i bsr.kenapa i harus sorokkan dari tontonan umum.kan nmpk seksi tu.

28.i sekular.u duk kat negara mana skang ni?

29.kawan2 i ramai cina.

30.i nie nak laki, pakai ketat ketat laki rogol dapat kahwin free lepas tangkap basah jimat pe duit kan sekarang kegawatan ekonomi semua barang naik

31. "I memang nak rambut i kena bakar kat neraka nanti,itu sebab la i tak pakai tudung"

32. "I pun tak tahu i ni muslim ke tak, sebab tu i tak pakai tudung"

33.wtf is tudung? yg tutup lauk atas meja tu ke?

34.u ingat i buah cempedak ke nk balut2?

35.poyo la u ni.mcm baik sgt nk nasihatkan org.

36.yes,i mmg nk masuk neraka.so what?

37.mahal2 i buat rambut ni u x nk bg org tgk pulak.u ni mereng ke?

38. walopun saya tidak bertudung, tp nama saya ada perkataan Islam tau

39.i takut nnti pelancong omputih ckp i terrorist.

40.i takut nnti xde laki yg nakkan i yg tergedik2 ni.

41.wa pengkid.lu pnah tgk ke pengkid pakai tudung?

42.idola i siti nurhaliza.kalau dia sanggup kena bakar dlm neraka kenapa tidak i.

43.famili i open-minded.dorg xkesah pun i nk hidup mcm omputih.

44.i atlet.susah la nk bersukan pakai tudung.

45.i takut tudung i kena sedut masa i tgh operate machine ni.

46.alamak bro!!!.. lu pun pakai seluar pendek jer.. main bola, main badminton, segala macam main la.. kitorang (gurl) tak bising pun.. betolkan diri tu dulu..

47.itu HAK i nk pakai tudung ke xnk.i ada HAK nk tentukan mcmana hidup i.

48.u tu konfem masuk syurga ke nak nasihatkan i ni?(ni mcm dh ada je)

49.i keje setiausaha kpd bos yg kaki pmpuan.kalau i pakai tudung kang kena pecat pulak.

50.i moden la.blaja oversea,kawen dgn mat saleh...tudung tu apa?

51.F.U.C.K OFF!!!jangan menyebok dlm hidup i!

52.rilek la, bukan kluar ngn mak ayah pon!! poyo la lu ni..

alamak.. tudung i lembab lagi.. baru basuh.. semalam bf i blow off kene tudung..

4 comments:

James Comot said...

wooo woooo ,,,,,,, atas tutup bawah bukak hahahahahhaha

ijoks2009 said...

Salam akak,ayat ni buat saya tergelak sorang-sorang
kopek i bsr.kenapa i harus sorokkan dari tontonan umum.kan nmpk seksi tu
ada ke org bagi alasan cam tu??

Saya nak tambah Satu lagi alasan yang biasa diaorang bagi"mak bapak akupun tak kisah,ko siapa nak tegur-tegur aku.Kubur masing-masing.

rosnanie said...

terbaek ar kak.....memang best......

~~zAnAfAhMi~~ said...

saya ada jiran yg asalnya pakai tudung tapi bila kerja hotel, buka tudung dgn alasan boss tak benarkan. skrg ni dia langsung tak bertudung....huhu..