Thursday, October 7, 2010

PRK GALAS - MAK DATUK SEWA RUMAH DAH JADI RM 10,000..oh durian runtuh...

Sewa Rumah RM 10,000 Di Gua Musang

GUA MUSANG: Pilihan raya kecil bagi kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Kelantan Galas pada 4 November ini elah menyebabkan kadar sewa rumah di sekitar bandar Gua Musang kini melambung, manakala gerai makanan mulai tumbuh dengan banyaknya
. Tinjauan Bernama mendapati sewa rumah meningkat berpuluh kali ganda sejak awal bulan ini kerana penduduk mahu mengambil keuntungan besar seperti yang berlaku pada pilihan raya kecil Manek Urai tahun lalu.
Seorang penduduk, Ismail Dollah, 43, berkata harga rumah sewa yang kebiasaannya RM200 sebulan kini meningkat kepada RM10,000 dan ada rumah banglo disewakan pada harga RM15,000 untuk tempoh pilihan raya kecil itu. "Harga rumah naik setiap jam kerana kadarnya berubah mengikut siapa yang sanggup membayar harga yang mahal,"

AM kata ~ petugas-petugas sila bawa khemah dan bercamping di tepi sungai..gambar ini sekadar hiasan saja tidak ada kena mengena sama yang hidup dan yang telah mati...ini pun rumah juga..

4 comments:

ijoks2009 said...

Apa yg ummi buat kat atas tangga rumah saya tu,hehehe

ijoks2009 said...

Ada satu kisah menarik yang saya dengar ketika pilihanraya di Manik Urai dulu,
Ada org pas yang sewakan rumah kpd petugas Umno beribu2 jugak dia dapat.Dan sebahagian dari duit tu dia dermakan pada parti.Boleh ke macam tu?

anakmuaallaf said...

Ijoks.
Duit UMNO tu Duit Kerajaan..Duit kerajaan tu duit rakyat la juga..

BUJANG SUSAH said...

feewittttttttttttt... eh cunnya awek tu.. nak ngorat leh x? hehehehe... umi jgn bgtau baba org ngorat awek tu tau... wakakakakaa....

# umi org punya FB xleh login lerr.. klau nak bukak mcm tu jer mmg la boleh.. tp nak edit ke nak buat apa2 pun xleh dah.. dah kena hack ler tu.. hehehee... mcm tu la baru best.. org mmg x suka pun FB... hehehehehe... terima kasih kepada sesiapa yg rajin menghack FB org tu.. jasamu tetap ku kenang... wakaakakaka...

ijoks.. rumah hang ka tu? fuuyoooo... mesti best klau tido.. tengahari buta pun sejuk jer.. maunya 3-4 hari x bangun tu... hehehehe...

MAsa manik urai dulu ada dengar cerita ahli pas kat sana bagi petugas pas dok free jer kat umah dia sedangkan org umno sanggup sewa dgn harga yang mahal dia x nak.. aku mmg tabik kiri kanan org mcm ni.. sbb dia x pedulikan harta dunia kerana dia inginkan harta ahkirat insyaAllah... Allahuakbar...!!!!!

Semoga kita semua diberi kekuatan dan petunjuk ke jalan yg lurus dan semoga kita semua istikhamah dalam perjuangan kerana Allah.

wassalam.