Monday, October 11, 2010

JIKA BENAR KU LI CALON GALAS...BERMAKNA PAS SUDAH MENANG !!

Hampir Pasti dijadikan KAMBING KORBAN..oleh UMNO...dah nasib nak buat camnee..?  Mesyuarat khas Umno Gua Musang dijangka calon Ku LiUmno bahagian Gua Musang akan mengadakan mesyuarat khas malam esok dan dijangka mencadangkan Tengku Razaleigh Hamzah sebagai calon BN bagi pilihan raya kecil DUN Galas pada 4 November ini.
 
Ketika mengesahkan mesyuarat itu akan berlangsung esok, ketua Pemuda Umno bahagian itu, Bazlan Baharuddin berkata, ianya akan turut membincang persediaan menghadapi pilihan raya kecil itu.


"Dalam mesyuarat khas itu, mungkin ada cadangan untuk mencadangkan Tengku Razaleigh sebagai calon," katanya ketika dihubungi hari ini.

Tengku Razaleigh yang juga ketua Umno bahagian dan ahli parlimen Gua Musang, telah bersetuju menjadi pengarah pilihan raya kecil itu.

Galas adalah antara tiga DUN dalam parlimen Gua Musang. Kerusi tersebut kosong selepas kematian ADUN dari PAS, Che Hashim Sulaima, 46, pada 27 September, kerana barah usus.

Allahyarham memenangi kerusi tersebut dalam pilihan raya umum 2008 dengan mengalahkan Mohd Saufi Deraman dari BN, dengan majoriti 646 undi.

Menurut Bazlan, mesyuarat khas itu akan berlangsung di pejabat Umno bahagian mulai jam 8.30 malam esok.

Beliau berkata, rata-rata penduduk Gua Musang, khususnya di Galas, menyokong sekiranya Tengku Razaleigh bertanding sebagai calon 4 November ini.

"Mereka mengalu-alukan Tengku Razaleigh sebagai calon di Galas.

"Bagi masyarakat Orang Asli, kami percaya 90 peratus akan menyokong beliau," tambahnya.

Dalam pilihan raya umum lalu, katanya, 70 peratus Orang Asli menyokong BN.

"Tetapi jika Tengku Razaleigh yang bertanding di Galas kali ini, kita yakin semakin ramai Orang Asli akan menyokong BN," tambahnya.

Menurut Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), seramai 11,553 pemilih layak mengundi dalam pilihan raya kecil Galas 4 November.

Sepuluh peratus daripadanya terdiri daripada pengundi Orang Asli yang dianggarkan berjumlah kira-kira 2,000 orang.

Kira-kira 65 peratus terdiri daripada pengundi Melayu, 22 peratus (Cina) dan 2 peratus lagi pengundi India. 

2 comments:

Unknown said...

wow!!!!, begitu yakin

anakmuaallaf said...

PAS akan menang maruah..!!