Tuesday, June 1, 2010

PAS PERAK - SOLAT HAJAT DOA DAN QUNUT NAZILAH TERUSKAN


IPOH, 1 JUN, Pesuruhjaya PAS Perak hari menyatakan bahawa PAS Perak mengharapkan agar umat Islam terus konsisten dalam melakukan solat hajat serta bacaan qunut nazilah bagi mengharapkan bantuan ALLAH SWT keatas umat Islam Palestin serta menyelamatkan delegasi misi bantuankeamanan ke Palestin yang diserang dengan cara tidak berperikemanusiaan oleh tentera zionis Israel semalam.

Menerut beliau kita sebagai umat Islam perlu menyedari bahawa sekarang segala pintu dan jalan keluar buat saudara-saudara kita di Gaza semakin tertutup, bermula dengan pemotongan bekalan air, elektrik dan komunikasi, disusuli dengan pengeboman keperluan-keperluan awam seperti hospital dan pasaraya, ditambah lagi dengan sekatan ketat yang menghalang bantuan antarabangsa dari aspek perubatan, makanan dan kemanusiaan, apa lagi yang kita boleh harapkan? Dalam kata mudahnya, mereka seolah-olah terkepung, terperangkap dan hanya menunggu masa untuk dibunuh sewenang-wenangnya oleh rejim Israel.

Lantas, adakah kita akan terus-menerus mengalah dengan berada di bawah naungan keegoan Israel yang bongkak ini selama-lamanya? Dengan dominasi mereka yang menguasai politik, ekonomi dan ketenteraan dunia, ini tidak harus jadi sebab kita mati rasa dan mengiyakan semua penguasaan mereka. Ingat, dalam kerendahan, kemiskinan dan serba kekurangannya kita, kita tetap masih mempunyai doa. Sesungguhnya doa itu di sisi Allah S.W.T. amat tinggi nilainya, jelas beliau.

Oleh itu umat Islam perlu yakin dengan janji ALLAH SWT di dalam Al Quran, Allah berfirman di dalam Surah As-Saff ayat ke-8 “ Mereka ingin dan berusaha untuk memadamkan cahaya agama Allah, tetapi Allah tetap akan menyempurnakan cahaya agamanya miskipun orang-orang kafir enggan menerimanya, tetap menentang dan menolaknya” Ini adalah janji Allah SWT kepada hambanya dan ayat wajib tersemat di hati setiap umat Islam.

Sehubungan dengan itu beliau meminta agar seluruh ahli PAS di peringkat cawangan, kawasan serta negeri Perak khususnya, agar meneruskan solat hajat dan doa qunut nazilah dengan kosisten serta yakin dengan janji Allah SWT “ Dan ada lagi kurniaan lain yang kamu sukai iaitu pertolongan dari Allah dan kemenangan yang dekat waktunya.

Dan sampaikanlah berita gembira ini kepada orang-orang yang beriman.
(As-Saff :13)

1 comment:

Sueozana said...

Salam...
Mereka menggadaikan nyawa demi menolong saudara seagama... Kita di sini sama2 mendoakan mereka agar dilindungi Allah dari kekejaman Zionis laknatullah! Smoga mujahiddin kita pulang dgn selamat. Amiin..