Wednesday, April 7, 2010

XPDC KITA BERSAUDARA POST KEMAR- YANG TAK INGIN DILIHAT ZAMBERI

Semalam saya dapat maklumat dari orang JKR Grik..katanya MB Mahkamah nak masuk ke Pos Kemar pada 9 April..betoii ka??

Sumber maklumkan MB Mahkamah nak buat lawatan kerja...ho..ho..
sukanya AM dengar..

Atau MB Mahkamah masuk nak counter balik atas apa yang DS Nizar masuk hari tu..
Kenduri rakyat mendapat sambutan..sambutan cukup menggalakkan..3 kali masak nasi..alhamdulillah..petugas dari unit amal tak menang tangan..suka mereka melayan tetamu..
sukaneka juga mendapat sambutan hangat..
baju percuma..pilihlah yang mana mahu..
sememang akrab dan mesra.."kita bersaudara"tak kira tua dan muda..
rawatan kesihatan percuma..dari awal kaunter di buka hingga tamat program..mendapat sambutan hangat..

Sepatutnya MB Mahkamah kena lihat masalah perkhidmatan kesihatan penduduk disini..

Setiap kali wakil UMNO masuk..
janji nak buatkan hospital...
janji nak buatkan jalanraya..
janji nak bagi talian talipon..
janji nak masukkan elektrik..

sampai hari ini satu habuk belum ditunaikan!!!!

MB Mahkamah ingat???

dah berapa ramai anak-anak penduduk sini dilahirkan dalam bot..
ditengah-tengah Tasik Banding..kerana tidak sempat sampai ke Hospital Grik..

waktu malam mereka terpaksa bergelap..kerana tiada bekalan elektrik..
bagi yang mampu bolehlah beli "generator kecil"..
bagi yang tidak mampu bergelaplah mereka..

Inilah suasana yang tidak mahu dilihat oleh MB Mahkamah..
Ds Nizar dan Datin Seri Fatimah disambut mesra oleh penduduk Pos Kemas.

DS Nizar melancarkan "kelab Kita Bersaudara"
Betapa mesranya DS mendokong anak penduduk POS Kemar tanpa rasa "kekok" dengan penuh kasih sayang..tanpa body guard..tanpa protokol..

Jika MB Mahkamah masuk...polis keliling..bodyguard...jangan cakap la..kita tunggu dan lihat la..
bestnya dapat jumpa DS Nizar...Dia pakaikan baju "kita bersaudara lagi pada saya..saya mahu pemimpin macam ni.."
Datin Seri bersama salah seorang penghulu..bertanya khabar..

banyak lagi gambar menarik DS Nizar di Pos Gerik..tungguuu...

6 comments:

SendiriMauIngat said...

wa caya lah...Satu pengorbanan drp peserta XPDC yang pasti menghasilkan sesuatu yang terbaik..lain kali kalau nak pegi lagi..call call lah sendiri mau ingat..boleh jugak kita orang join sekali..besttt..

LanaBulu said...

besa laa kerja depa mmg tabur janji ja..
itu pun ada yg kutib..walau pun tak boleh makan..hhmm

Anonymous said...

TAHNIAH PAS PERAK UNIT AMAL MASUK KG ORG ASLI.... BUKAN SAJA POLITIK MILAGE DAPAT TAPI SUMBANGAN ANDA KEPADA ORG SUSAH DAPAT PAHALA..KERJA IKHLAS MCM NI ALLAH REDHA...

anakmuaallaf said...

Sendiri Mau Ingat,
Insyaallah..kerja dakwah ni ramai yang nak ikut..tapi tempat terhad..

Sahabat LanaBulu,
Depa ingat orang asli la ni macam orang asli dulu-dulu kut..La ni puak sana baru celik mata..bila orang asli pun dah pandai pi berdemo sampai Putrajaya nun...

Anony,
Terima kasih..Insyaallah kita pakat-pakat perbetul niat dalam kerja dakwah ni..supaya mendapat keredhaan Allah..

Na'im Nikmat said...

Tahniah Akak :-)

Anonymous said...

ha ha ha ha ..... dengar cerita MB Mahkamah nak datang lagi Pos Kemar dalam pertengahan bulan Oktober 2010 nanti .... nak rasmikan perkhidmatan telekomunikasi CELCOM.....wah lega laa orang kat Pos Kemar nanti ye dapat bergayut dengan CELCOM ... ha ha ha tapi ingat dengan adanya perkhidtmantan telekomikasi canggih ini nanti maka gerak kerja dakwah kena lebih giatkan lagi untuk mengislamkan semua orang asli kat pos Kemar tuuu .... saya tak nampak orang MB Mahkamah boleh buat kerja ni ....hanya pendakwah yang tulen sahaja yang mampu melaksanakannya .... tanyalah diri anda adakah anda pendakwah tulen ?