Tuesday, January 12, 2010

MARI HAYATI BERSAMA MENJAWAB TUDUHAN KUFFAR

Menjawab Tuduhan Kuffar.

Adakah Islam Itu Pengganas?
Jawabnya tidak.
Perhatikan ayat ke 90 ni.
Allah tak hentikan kalamnya di ayat 89 sahaja tetapi kuffar selalu menyebut ayat 89 sahaja.
Bukan semua kuffar perlu dibunuh seperti anggapan kuffar.





Mereka suka kalau kamu pula menjadi kafir sebagaimana mereka telah menjadi kafir, maka (dengan yang demikian) menjadilah kamu sama seperti mereka. Oleh itu janganlah kamu mengambil (seorang pun) di antara mereka menjadi teman rapat kamu, sehingga mereka berhijrah pada jalan Allah (untuk menegakkan Islam). Kemudian kalau mereka sengaja berpaling ingkar, maka tawanlah mereka dan bunuhlah mereka di mana sahaja kamu menemuinya dan jangan sekali-kali kamu mengambil (seorang pun) di antara mereka menjadi teman rapat atau penolong.

Kecuali orang-orang yang pergi (meminta perlindungan) kepada suatu kaum yang ada ikatan perjanjian setia antara kamu dengan mereka atau orang-orang yang datang kepada kamu sedang hati mereka merasa berat hendak memerangi kamu atau memerangi kaumnya dan jika Allah menghendaki, nescaya Dia menjadikan mereka berkuasa melawan kamu, kemudian tentulah mereka memerangi kamu. Dalam pada itu, jika mereka membiarkan kamu (dengan tidak mengancam atau mengganggu), serta mereka tidak memerangi kamu dan mereka menawarkan perdamaian kepada kamu, maka Allah tidak menjadikan bagi kamu sesuatu jalan (yang membolehkan kamu memerangi atau menawan) mereka.

[04 : 89,90]

2 comments:

Mohamadazhan hjDesa said...

salam kak,

orientalis barat sebenarnya lebih mengerti Al Quran dari sesetengah umat Islam, tetapi atas dasar kedegilan dan ego, mereka jauh sekali dari hidayah dan petunjuk ALlah. Semoga Allah beri mereka petunjuk

mountdweller said...

Salam

Di sini siapa sebenarnya memutar belitkan maksud Alqur'an?