Sunday, January 17, 2010

APA TUJUANNYA????

Kalimah Syahadah dan larangan buang sampah!!!

Apa tujuan sebenar si pemacak notis ini?

Apa misi dakwahnya?

Ada unsur penghinaan atau tidak disini?

Wallah hu alam..

Tetapi saya masih tertanya-tanya dan terus bersangka baik dengan misi dakwah ini..

6 comments:

Muhammad Hanafi Bin Sulaiman said...

ha ah la.. Sy ulas 1 benda, nanti sy post kan kat entry sy.

Baju POLIS dan TENTERA d MALAYSIA, ada kalimah Allah bukan??

adakah polis cina dan india pakai lambang lain??pertama,
kedua, adakah polis, tentera tak kira Islam ke x, tanggalkan baju mase nak ke tandas?? padahal, ada hadith mengHARAMkan bawak kalimah Allah ke tandas kan.??

UMNO mcm pembela agama dalam soal kalimah Allah d guna d gereja, tp yang dah berpuluh taahun tak diendahkan pun.

Mohamadazhan hjDesa said...

salam, benar kan. tak terfikir pula, masuk tandas mcm mana tu?

mana boleh, jelas sekali...komen skit kak ttg ni

Mybabah said...

Salam Ummi. Saya tak nampak ada unsur penghinaan. Pemacaknya mungkin orang yang berbeza berdasarkan gambar poster. Wallahualam.

Ayid said...

Aduhai, ada lagi bangsa ku rupanya yang buta Jawi. Suruh mengaji tak mahu. Hancur UMNOngok

triple x malaya said...

kadang2 kesilapan membawe padah..mungkin ia sengaje atau tidak..itu hanye allah sahaje yang tahu..

wallahualam

LanaBulu said...

Teori begini : Kini telan manjadi bersih sbb dulunya tempat tu manjadi kawasan buangan sampah.
Selepas tu ada usaha murni utk memasang kalimah2 baik ..setidak-tidaknya bila sesiapa melihatnya akan ada gerak dihatinya..
p/s- Usaha baik dan berpahala lagi tu..eloklah diteruskan..
Biar penuh keliling kg tapi biarlah tinggi sedikit dan tempat yg sesuai dan tidak menimbulkan firnah.