Saturday, December 5, 2009

Eh...BANYAKNYA DUIT DIA...


ALLAHYARHAM JAAFAR ABDUL TINGGALKAN RM47.3 JUTA

ADA setengah orang berbangsa Melayu cukup bernasib baik.

Allahyarham Tan Sri Jaafar Abdul, bekas Timbalan Ketua Polis Negara, adalah salah seorang daripadanya.

Terpampang di dada akhbar hari ini pertikaian antara abang Jaafar dan anaknya Jeffri melibatkan
harta peninggalan Jaafar, bekas Timbalan Ketua Polis Negara,yang bernilai RM47.3juta.http://www.nst.com.my/Current_News/NST/articles/20091204111611/Article/index_html

Pecahan RM47.3 juta ini antaranya adalah seperti berikut:http://mmail.com.my/category/tags/tan-sri-jaafar-abdul

i) Hartanah di Muar bernilai RM9.7 juta.

ii) Simpanan Tabung Haji
RM3.8 juta.

iii) Amanah Saham Wawasan
RM6.5 juta.

iv) Amanah Saham Didik
RM1.3 juta.

v) Simpanan Bank Rakyat
RM2 juta.

vi) Akaun Simpanan Tetap (i) BSN
RM1 juta

vii) Akaun Simpanan Tetap (ii) BSN
RM1 juta.

viii) Akaun Simpanan Tetap (iii) BSN
RM1 juta

Kita harus berbangga kerana ada khabarnya seorang Menteri Besar Melayu yang ada berjuta ringgit untuk dipindakan ke London bertujuan membeli hartanah. Kita juga harus berbangga dengar khabarnya ada seorang Setiausaha Politik Melayu yang juga mempunyai jutaan ringgit, isteri seorang Menteri Melayu yang memindahkan jutaan ringgit dan kononnya seorang ketua eksekutif Melayu memindahkan RM18 juta ke London.
Kita harus bangga dengan kemampuan mereka yang sebangsa dengan kita ini.

7 comments:

Ayid said...

Salam akak,
Kita amat berbangga lagi terhadap Tok Guru Nik Aziz di atas sikap kepimpinan beliau meneraju PAS dan memimpin Kerajaan Kelantan hampir 20 tahun tanpa mengumpulkan harta untuk keperluan duniawi.

Kita juga berbangga terhadap ahli PAS yang sanggup menegur sesama kita sendiri demi menegakan islam, sesuai dengan pesanan Rasullullah kepada Saidina Ali:

"Uushiikum bis shalati, wa maa malakat aimanuku", peliharalah solat dan peliharalah orang-orang lemah di antaramu.

Wallahuallam

anak muallaf said...

Salam Ayid,
Tapi pemimpin UMNO ada ke yang macam Tok Guru..

LanaBulu said...

Timbalan Ketua Polis tu..
BUkan KETUA Polis..
BUKAN Timbalan Menteri..
BUKAN Menteri..
ish..ish..ish..Bertapa banyak lagi duit depa nih noo..
MANA MAI DUIT/HARTA TU HAAA..??
SPRMM 1MALAYSIA tak nampak ke? atau buat pekak badak je?
Kalau sekadar timbalan ketua polis ..berdasarkan gaji dan elaun selama memegang tugas tersebut..boleh ke manghimpunkan sampai lagu tu punya gunung harta tu haa..??
Memang hebat..
CEKAP BETUL DAN MESRA..?

Ayid said...

Salam akan.

Pemimpin UMNO tak ada macam Tok Guru,Pemimpin Bahagian aje dah kaya raya lagi ambil tanah untuk orang usah. Kini isu tanah untuk ketua bahagian UMNO sedang hangat di Gopeng. Tunggu edisi panas akan datang hak tanah tersebut. Saya dan sendiri mau ingat akan dedahkan lagi

Kita sama-sama serang macam pusat arak dulu

rosnanie said...

Orang UMNO memang banyak duit, orang PAS je yg takde duit, minta royalti pn kedekut, tak nak bagi

ijoks2009 said...

Kalau harta yg halal tak apa.tapi kalau yang haram,kesian kat dia nak berjawab di hadapan Allah nanti.
Tak habis disitu selagi mana anak-anak cucunya mengunakan harta tu selagi itu lah dosanya akan berterusan.
Semoga kita dijauhkan dari harta yg haram,lebih baik hidup merempat papa kedana daripada makan harta haram.

Anonymous said...

kami d sabah pernah juga berbangga... seorg bks ketua menteri berhutang beratus2 juta pada kasino... sampai kena saman di mahkamah tinggi negeri sabah