Wednesday, November 11, 2009

KEDAH TANAHAIRKU


Selama BN memerintah rakyat Kedah tak senang-senang juga.Kenapa bila PR perintah baru ada ada slogan BN MENANG KEDAH SENANG.

Hoi hangpa ingat rakyat Kedah ni buleh hangpa dok buat mudah.

Sapa yang lebih afdal menjadi pengerusi perhubungan UMNO negeri.Mana hangpa lempaq pi jaguan-jaguan dulu..ie..Mahadir,Sanusi,Man,Johari,Daim,afiffudin dan juak-juak yang sewaktu dengannya..

Kalau kemaruk sangat kuasa tunggulah PRU..Jangan jadi macam gila talak...

Dan la hangpa tukaq slogan BN MENANG KITA SENANG...atau BN MENANG KRONI SENANG...atau apa-apa la yang pakit hangpa boleh kembong

5 comments:

Farhan Rais said...

Salam umi...

haha senang la sangat..lagi melarat ada la..yang senang tu depa la..kita yang dok berenang-renang nak cari duit..

memang set2 mangkuk sia ni xreti pa2 langsung.(maaf ayat kasaq.xblh belembut ngan puak2 ni..huhu)

Moga kepimpinan ust azizan trs kekal selamanya dibawah pimpinan Islam..Xpenah lagi ni balik tgk kedah di bawah pimpinan PR lps mng PRU 12 haritu ni.harapnya sempat balik dan paling penting balik mengundi 2012 nanti..amin

Farhan Rais said...

Salam umi..

lagi sikit nak tambah...
xpuas hati lagi ni...
nak hentam jugak puak2 ni..heheh

ayat ni boleh bawak pada syirik ni..
memang dasar puak2 ni..
sama juga ngan firaun masa dia pegang mesir dulu..
ayat camni la dia guna...

Padahal yang bagi senang tu bukan depa...yang bagi senang hanya Allah s.w.t saja yang boleh bagi..

Renung2lah bersama pengundi be end..jauhi diri kita dengan syirik pada Allah...Neraka jahannam la tempat bagi golongan yang syirik...Nau'zubillah

anak muallaf said...

Salam anak umi di perantauan,
Betul umi sokong.Puak-puak ni tak belajaq sejarah dan seerah.Kena laknat macam Firaun pun tak mendatangkan kesan pada juak-juak dia.
Hidup depa untuk bermewah-mewah seolah-olah depa akan hidup selama-lamanya.

LanaBulu said...

Seperkara yg rakyat mehran tak tau adalah ttg 'bebanan butang sepanjang diperintah UMNO/BN' dulu sehingga PR ambil alih. Sayang sekali kerana PR terpaksa memikul "bangkai hutang" tersebut la ni..Dan tentunya disamping kepayahan (selalunya berdasarkan kes Kelantan) mendapat kerjasama dalam pemberian peruntukan WAJIB perkapita dari kerajaan pusat kepada kerajaan negeri,apatah lagi untuk mendapatkan pinjaman tambahan ..lagi payah lah..
Bangkai hutang peninggalan BN berlambak tapi Kedah dok lagu tu jugak lah..
Nasib baik project sanusi utk buat lampangan terbang dekat pulau buatan manusia dulu tu tak menjadi kenyataan..Kalau tidak!!! Tinggai spenda lah rakyat kedah bayaq hutang..
Memang senang!!tapi bukan rakyat.
Kaum puak depa sahaja yg kautnya.
Bukti : ? Berkenjah dah jelas ..terang lagi bersuluh..
Boleh pilih dan pi kutip saja..
Cuma dalam hal2 begini SPRM agak kelabu asap..depa tak boleh nampak..kroni ada ilmu ghaib..
heee..
Kedah memang tanahair ku tempat tumpah darah ku..
Sayangku tetap padamu(KEDAH) sekalipun kita berjauhan..

BUJANG SUSAH said...

Bukan "bn menang kedah senang" tp "senang nak bolot harta kedah klau bn menang".


puak2 Binatang Najis (BN) ni pandai jer buat slogan bodoh tu.