Tuesday, October 27, 2009

Terkini..!! Jambatan Runtuh di Kuala Dipang-20 murid dikhuatiri lemas


Terkini..!! Jambatan Runtuh Dalam Program 1 Malaysia,20 Murid Dikuatiri Lemas..

Keadaan Jambatan di Pusat Kegiatan Ko-Kurikulum
Kuala Dipang yang runtuh menyebabkan 20 peserta
program 1 Malaysia di kuatiri lemas jam 10.30 mlm tadi,
sehingga jam 5 pagi ini masih belum ada berita
mereka yang terselamat.


Beginilah keadaan jambatan yang runtuh.

Seorang peserta yang hayut tetapi terselamat setelah
berenang menyelamatkan diri,sedang ditemuramah
oleh para wartawan.

Berlaku sedikit kekecohan apabila ibu bapa tidak
dapat menerima akan berita kehilangan anak mereka

Kaum keluarga yang setia menunggu sehingga jam
5 pagi,untuk mengetahui keadaan anak mereka.

12 comments:

relevan said...

Salam anakMuaalaf..semoga mereka mereka yang terlibat selamat semuanye..

LanaBulu said...

Selepas ni 'barulah' pemantauan akan dibuat ttg tahap keselamatan di kesemua pusat reakreasi ..kalau tak ada kes lagu ni..pakai reput sendirilah semua tu..
Payah bila pihak pentadbiran tak sikap bertanggung jawab dan memastikan keselamatan serta cara penggunaan dari masa kesemasa..
mungkin jambatan gantung yg layak dilalui 5 orNG tapi dilanyak melebihi muatan...

anak muallaf said...

Salam kembali relevan,
Itulah harapan kita rakyat Malaysia..Hari ni hari depa ..hari kita tak tau bila..

anak muallaf said...

Salam LanaBulu,
'barulah' sampai bila-bila dok 'barulah'.Maknanya KPI Najib ni tak lulus.
Dah hilang 22 nyawa 'barulah' nak kaji.'barulah' nak buat suruhanjaya siasatan.Kalau kena dekat anak-anak "jerung" ni'barulah' cepat bertindak...

Anonymous said...

Kita kena insaf bila berlaku musibah sedemikian rupa... peristiwa begini patut jadi renungan bahawa takdir Allah mengatasi segalanya. Kalau kita tuding jari menyalahkan pihak lain, kita menyalahkan takdir ALLAH.

Anonymous said...

Takdir Allah memang telah ditentu namun
begitu sebagai hambanya kita kenalah berusaha
merancang dan melaksanakan sesuatu tugas/
tanggungjawab dengan ikhlas dan jujur kemudian
bertawakal kepadanya. Tetapi dinegara kita
terutama pemerintah pelbagai akta dan undang2x
telah dibuat cuma penguatkuasaan sahaja yang
terlalu lembab.

Anonymous said...

ajal maut memang ler tangan tuhan....buat jambatan utk melintas jalan raya...tapi ada gak xguna jambatan bila melintas...kalau mati kena langgar adakah itu ajal maut...bukan qada n qadar ker..ada jambatan selamat x nak guna...cari nahas jerk...

kes di dipang ni berpunca dari overload plajar dan juga jambatan tidak teguh sebab peruntukan diberikan ciput jerk...so pakai dawai n besi yang tiada quality utk buat jambatan gantung..
cuba korang tengok dawai yg diguna...xmasuk akal langsung dan tiang besi bersaiz kecil yang ditanam tidak cukup dalam untuk bebanan...x ikut spec utk membuat jambatan gantung

alimie said...

Inilah yang dikatakan ajal maut di tangan Tuhan. Tragedi ini hanyalah penyebab. Mungkin kalau tak runtuh pun ada sebablain maka keredhaan adalah perkara utama pada saat ini. sama-samalah kita menerima ketentuan ini dan sama-sama lah kita doakan yg terbaik utk yg terlibat Amin....

Anonymous said...

salam.. anak2 yg terkorban.. itu sudah pasti. guru-guru? turut dipersalahkan.. itu juga sudah pasti. anak-anak dilindungi? skim takaful jawapannya.. guru-guru dilindungi? kalau tiada insurans sendiri, tanggung sendirilah jawapannya.. ada perkeso? ada pembelaan? ssebarang risiko, sebarang masalah, usahalah sendiri..

Anonymous said...

salam..apalah agaknya kisah disebalik tragedi nie.. kesian cikgu2..tinggal anak bini dan keluarga tersayang p jaga anak orang.. tapi bila jd lagu nie.. depa pula yang dituding jari..

anak muallaf said...

Ada lapuran menyatakan bilangan guru yang datang tak ramai...Dah tahu cikgu tak ramai.. PPD kenapa kumpul budak ramai sangat..
Kem 1 Malaysia ni buat serentak 1 Perak ikut daerah...Masa buat woking paper berapa kerat guru n ibubapa yang involved..bila berlaku tragedi sebegini cikgu disalahkan..
Tetapi kalau berjaya PPD dapat nama..Guru dapat apa???penat...
Kata pula PPD guru jangan mengeluh ini tanggungjawab kita sebagai pendidik...

Anonymous said...

hmmm... bukanlah nk salahkan sesiapa pula tp tak adil pula bila sesuatu yang buruk terjadi dalam dunia pendidikan .. masyarakat hanya nampak guru sebagai penyebab... cubalah renung se.dalam2nya.. cubalah pertimbang setiap perkara.. guru hanya pelaksana yg taat jalani tugas.. Tuan-tuan pegawai PPD pula dgn selesanya di kerusi empuk bikin paperwork x abih lalu arahkan guru dgn kadar segera untuk selesaikn program depa... bila terbuka pekung.. kuli2 tadilah yang terima bahana.. masyarakat tolong buka mata.. pasang telinga.. jgn terima bulat2 apa mereka kata.. kasihan ibubapa kedua anak2 kita...