Tuesday, August 20, 2013

SUARA SUMBANG MENJELANG MUKTAMAR PAS

Menjelang Muktamar PAS ada juga yang melobi jawatan.Pernahkan sipelobi bertanya "mampukah aku memegang jawatan dan beramanah dengan jawatan yang aku lobi ?"
 Jawatan bukan untuk dibangga-banggakan.Jawatan itu amanah.Mereka dalam jemaah Islam mereka lebih faham. Orang luar jangan campur.
Tetapi orang luar sudah muak dengan sikap hipokrit sesetengah orang PAS.Mereka mersakan diri mereka maksum. Ada ahli menjadikan media sosial sbg tempat melampiaskan rasa tidak puas hati.

Cantas mencantas , label menglabel antara satu sama lain juga bermaharajalela.

PAS GANTI UMNO lebih sesuai PAS GANTI PERANGAI UMNO..

Dari hadits yang diriwayatkan oleh Muslim (1/421-422 dan 2/382) dan Al Bukhari di dalam Al Adabul Mufrad (hal 157) 

Rasulullah shallaahu ‘alaihi wasallam bertanya, “Siapa di antara kalian yang hari ini berpuasa?”
Abu Bakar radhiyallahu ‘anh menjawab, “Saya.”


Rasulullah shallaahu ‘alaihi wasallam bertanya, “Siapa di antara kalian yang hari ini menziarahi orang mati.”

Abu Bakar radhiyallahu ‘anh menjawab, “Saya.”

Rasulullah shallaahu ‘alaihi wasallam bertanya, “Siapa di antara kalian yang hari ini memberi makan orang miskin?”
Abu Bakar radhiyallahu ‘anh menjawab, “Saya.”


Rasulullah shallaahu ‘alaihi wasallam bertanya, “Siapa di antara kalian yang hari ini menjenguk orang sakit?”
Abu Bakar radhiyallahu ‘anh menjawab, “Saya.”


Rasulullah shallaahu ‘alaihi wasallam bersabda, “Tidak berkumpul hal-hal ini di dalam diri seseorang kecuali dia akan masuk surga.”




1 comment:

ahmad said...

Saya ahli yuran sekali gus (seumur hidup) PAS tetapi waktu ingin dah nula meluat kat PAS dengan karenah pimpinan dan juak juaknya tak tumpah macam umno cuma saya tak sampai hati pangkah UMNO sahaja lagi.