Monday, February 25, 2013

UMNO DAN HIBURAN...BAGAIKAN ROMEO & JULIET


Cuba kita fikir-fikirkan....dah 55 tahun Merdeka, Umno tetap dgn style mereka. Setiap Tahun Baru ada hiburan. Setiap Hari Merdeka ada Hiburan. Setiap minggu ada Hiburan Minggu Ini. Jika anda pergi ke Stockholm dan bandingkan dgn KL, anda terkejut pusat hiburan di negara jauh lebih byk dari negara tersebut (Sweden).

Umno sendiri melihat kejayaan kerajaan Selangor menyambut Tahun Baru dgn menjemput UAI apabila dihadiri 100 ribu org, tetap tidak serik dan berterusan utk mengadakan pelbagai jenis bentuk hiburan yg melalaikan. Namun dlm masa sama dia jerit, kami bela Islam...bela Islam...

Jika difikir fikirkan, barangkali Umno sendiri takut jika pengikut lebih gemar kepada program agama. Sepertimana Inggeris, bimbang jika anak Melayu menjadi pandai sebab bila Melayu pandai mereka akn menuntut kemerdekaan.

Seperti pilihanraya di Sarawak dahulu...tour konsert artis2 di setiap bandar2 di Sarawak diadakan. Lojiknya sepatutnya mereka mengadakan majlis penerangan, ceramah atau bergotong royong dgn masyarakat setempat. Lebih molek membawa penceramah2 agama yg popular utk berceramah di bandar2 tertentu.

Bukankah lebih manfaat kpd masyarakat Islam khasnya. Ini tidak, dgn Shah Rukh Khan dia, dgn Psy dia dan bermacam macam jenis hiburan. Ada program Umno ada hiburan... Kenapa kalau tak ada hiburan org tak dtg ke??? Kalau ceramah agama takut rakyat sedar akan undi PAS ke???...Berubahlah...masyarakat Islam dahagakan ilmu agama. Ini zaman kebangkitan Islam....Org berjuang utk agamanya, Allah bantu sebab kita bantu agama dia...percayalah yg bathil itu akan hancur juga...

~Norman Liverpool~

1 comment:

pahbedah08@gmail.com said...

macam isi dgn kulit..