Wednesday, May 4, 2011

MAMPUIHH JUGA PUAK BN BEKAS MB KEDAH NI !!!

Tau berapa harga 'tongkoi buruk' dekat MBAS ni?

Oleh: Tok Senapi


WARGA Bandaraya Alor Setar mesti biasa tengok screen tv gergasi yang terletak dalam kompleks MBAS. LED (Light Emission Display) ni dibeli oleh Kedah Communications & Event Sdn Bhd merupakan anak syarikat Perbadanan Menteri Besar Kedah di zaman BN. Masa tu Dato' Seri Mahdzir Khalid adalah MB.

Ia hanya digunakan dalam beberapa bulan bulan, lepas tu terus lingkop (jahanam) sampai ke hari ni tak boleh digunakan lagi. Nak repair tak boleh, nak tolak kat kelin botoi pun tak laku. Sebabnya LED yang dibeli tu adalah barang 'second hand'. Mengikut nilaian semasa, harga pasaran sewaktu dibeli ialah RM800 ribu.

Mengikut rekod dalaman, sebutharga LED tersebut yang diterima oleh KCE ialah RM1.4 juta. Ia sudah terlalu tinggi. Tetapi tahukah anda berapakah harga yang dibeli? Harganya ialah RM2.9 juta... ulang sekali lagi RM2.9 juta!!!

Aneh, bagaimana pihak pengurusan KCE boleh membeli dengan harga yang jauh lebih tinggi dari harga yang ditawarkan? Depa ni gila ka apa? Ha, gila kena kat depa...

Dari mana depa dapat RM2.9 juta tu? Siapakah Ahli Lembaga Pengarah KCE? Apakah peranan Jasni Shafie (TV3), Zahir Senapiah (TV3) dan Zahari Morad dalam KCE? Siapakah pemilik Tanjung Nusa?

2 comments:

Anonymous said...

MAAF, SAYA MOHON JANGAN GUNA 'ANAKMUAALLAF' BLOGG NI. MACAM NAK HINA MUAALLAF!

ATAU KAU SEMEMANGNYA MUAALAF YANG MASIH PERLU DIJINAKAN IMANNYA...IMAN BELUM MANTAP...BELUM KUKUH....KALAU TAK TAU MAKSUDNYA...USAH PAKAI...

SORI...TAPI ITU SAHAJA SAYA POHON.

Unknown said...

kalau pilih parti cap dacing jd kerajaan ,memang macam tulah jadinya.asyik nak berniaga je kerjanya.