Tuesday, April 19, 2011

UMNO NAK SOLAT DI PASAR MALAM??

PROGRAME UMNO SOLAT DI "PASAR MALAM" MEMBAWA UMAT BENCI,ANTI MASJID,BENCI KEPADA IMARAH MASJID,KULIAH AGAMA!!!..INI LAH PROGRAME DUNIA CIPTAAN UMNO MASA KINI....Cintai Umno..cintai Pasor Malam!!!

Baru-baru ini Umno di bawah Menteri agamanya yang sijilnya tidak pernah di tunjukkan di Tv dan paper umno. Telah mencipta sejarah umno baru di Malaysia...iaitu Programe Solat di Pasar malam. Ia telah julung-julung ikan julung-julungnya telah di lancarkan di Medan Letak Kereta Pasar Malam Perdana Putrajaya. Sambil pergi Pasor Malam..sambil lah solat. Kuliah tah kemana..ilmu tah kemana?.

Programe solat ciptaan Umno ialah untuk mengalakkan warga rakyat cinta pasor malam bersolat di Pasor malam. Sekaligus tak payah lah solat di Masjid. Masjid yang di bina Tersergam indah hanya lah untuk tatapan pelancong dan sebagai Muzium Kesenian Islam sahaja.

Ini lah yang dikatakan...Umat Islam semakin jauh dengan Islam atau boleh dikenali sebagai Umat Umno. Jauhkan diri anda dari masjid...sebab dekat lah diri anda di Pasor Malam. Tetapi apa gunanya Programe Imarah Masjid yang dilaksanakn oleh ahli kariah masjid-masjid di Malaysia ni??.

Di Kelantan di bawah Pentadbiran Parti Pas sejak 20 tahun dahalu membuat Programe Imarah Masjid dan memansuhkan Tradisi Pasor Malam di Negeri Kelantan adalah untuk mengalakkan Umat datang ke Masjid dan mengalakkan Umat Islam dan Rakyat Kelantan menjadikan Masjid sebagai gedung Ilmu. Kuliah-kuliah Magrib dan Insyak di laksanakan hampir setiap hari bagi untuk rakyat mendapatkan ilmu agama sepenuhnya di masjid bukannya di Pasor Malam. 

Tetapi Kerajaan Umno telah melaksanakan Programe jauh dari masjid pula.Sambil pergi Pasor Malam..sambil lah solat. Kuliah tah kemana..ilmu tah kemana. Ini lah dia Selam Harihari yang diamalkan oleh umno. Lagi jauh rakyat ke masjid....lagi banyak lah undi untuk Umno BN kelak. Lagi jahil rakyat lagi jauh rakyat untuk memahami Islam dan agamanya...Hidup Melayu Umno!!!.. Programe Umno ini adalah untuk menjadikan rakyat lebih jahil dan jauh dari masjid...Jauh dari Ilmu dan pengetahuan. 

Sedangkan Kerajaan Kelantan di bawah Pas mahu rakyat cintakan masjid..bukan sahaja cintai masjid..tetapi cintai kuliah-kuliah ilmu yang dijalankan. Sebab itu lah Kerajaan Pas Kelantan telah mengharamkan Pasor Malam agar rakyat dapat memberikan tumpuan penuh ke masjid dan mendapatkan ilmu di sebelah malam.Kerana hanya Majlis ilmu (kuliah Magrib) yang dapat memberi ilmu yang menafaat kepada rakyat, kerana kebanyakkannya Rakyat berkerja di sebelah siangnya. Dengan cara ni lah peningkatan ilmu dapat diberikan kepada rakyat. Lain lah umno..mereka mengajak rakyat menuntut ilmu di Pasor Malam dengan ilmu-ilmu sayur,ikan,belon,mainan kanak-kanak,tudung rm3 dan buah-buahan tempatan..

4 comments:

Pak Oncu said...

hahahahah salah ke solat di pasar malam ,,,,,,, ???

RaJa UmIr YaShA said...

asslmkum...takpelah..asalkan mereka ada keinginan nak bersolat juga..itu tandanya ad peningkatan pd umno sndiri.. Allahu'alam..prgram2 yg baik kita sokong, prgram yg sebaliknya kita bantah.. Allahu'alam.. ;)

maaf klu slh silap.. ^_^

Anonymous said...

Masjid Besi begitu hampir dengan tapak pasar malam tersebut. Mengapa tidak di ajak pengunjung dan peniaga pasar malam ke masjid dahulu sebelum ke pasar malam?
Contohi lah negeri Kelantan

Anonymous said...

cuba saudara tengok dari perspective agama.pendapat peribadi saya,ia satu jalan da'wah yang efektif.memang lagi bagus program imarah masjid tapi solat di pasar mlm cara pendekatan nya dpt menarik ank2 muda,sang pencinta psr mlm utk solat berjemaah.
jgn jdkn politik sbg isu.