Sunday, November 28, 2010

BULAN SEDANG MENGAMBANG DI BUMI SERAWAK

Bulan muncul di JEPAK, SARAWAK…



amal Cha dan Amal Zakril sedang berkerja keras menyiapkan logo PAS tanda syiar perjuangan ISLAM dibumi JEPAK

SYiar perjuangan ISLAM PAS megah kelihatan
AlhamduliLLah utusan JPN PAS Perak telah berjaya mengembangkan syiar ISLAM PAS di bumi Sarawak. Negeri yang terkenal dengan pentadbiran ala kuku besi dan mengayakan kroni keluarga Taib Mahmud itu nampaknya telah berjaya juga ditembusi oleh Parti Islam SeMalaysia. Berlainan pula dengan parti terbesar kaum Melayu didunia iaitu parti UMngokco yang masih disekat untuk melebarkan sayapnya di Bumi Kenyalang itu.
Berpandukan sirah perjuangan RasuluLLah SAW yang seringkali menghantar para sahabat RA untuk menjadi perintis pengembangan agama Islam sehingga melangkaui antara benua, dan ini jugalah yang dilakukan oleh PAS khususnya PAS Perak. Walaupun utusan yang dihantar tidak mempunyai kelulusan agama yang tinggi dan bertaraf ulamak sepertimana mubaligh kristian yang seringkali dihantar oleh pihak misionari bagi menjalankan misi kristianisasi seluruh dunia, namun ianya bukanlah menjadi penghalang bagi kumpulan pertama ini melaksanakan tugas dengan penuh jaya.
Moga dengan kehadiran pasukan perintis ini yang diketuai oleh sdr Ramdhan bersama-sama AMAL Rahim, Zakril dan Icha ini mampu memudahkan tugas ulamak untuk turun bersama-sama mengembangkan perjuangan ISLAM PAS dibumi Sarawak ini insyaALlah. Ulamak-ulamak ini seharusnya tidak hanya dilihat hebat memberikan pengisian ilmu di surau dan masjid²  dan majlis² ceramah sahaja, namun yang lebih utama ulamak jugalah yang sewajibnya mendepani perjuangan ISLAM PAS lebih dari yang lain.
Jangan sekadar mencari alasan tiada ruang masa untuk diberikan kepada perjuangan ISLAM ini sedangkan pada masa yang sama mampu memenuhi jadual pengajian disurau dan masjid². Risau nanti dikatakan ulamak PAS ini juga sudah berkiblatkan kebendaan dan kemewahan sedangkan kerja paling utama dalam perjuangan hanya diserahkan kepada golongan² yang kurang ilmu agamanya.
Moga selepas ini nanti tidaklah lagi kedengaran ulasan penganalisa politik mengatakan PAS kalah di PRK itu dan ini hanya kerana petugasnya lewat solat subuh sedangkan para ulamaknya lebih selesa berada ditilam yg empuk. WALlahua’lam {copy disini}

2 comments:

BUJANG SUSAH said...

Allahuakbar...!!!!!!!!!!!!!!


nak balik sarawak la mcm ni.. hehehehee... rindu dgn org sarawak...

rindu kat umi sekeluarga jugak..hehehe

anakmuaallaf said...

Ha Ah..Elok tu..Kesian Riney dok sowang disanun...