Saturday, September 25, 2010

AHMADINEJAD YANG BERANI !! ADA PEMIMPIN KERAJAAN MALAYSIA BERANI MACAM NI??

Lebih 20 ketua Negara dalam persidangan PBB telah keluar dewan apabila presiden Iran Ahmedinejad menyentuh isu 11 september dalam hujah nya di persidangan Bangsa Bangsa Bersatu itu.

Sebelum itu se orang diplomat Uni Eropa telah membocorkan rahsia yang mana 27 orang delegasi yang lain bakal keluar dewan seandainya Ahmedinejad berhujah mengenai isu peristiwa 11 september.

Walau bagaimana pun ianya tidak menghalang untuk presiden Iran itu meneruskan hujah nya.

Ahmedinejad terus menggulung perbahasan nya dengan membandingkan jumlah orang yang terbunuh dalam kejadian 11 september di New York dengan jumlah kematian dalam perang di Afghanistan dan Iraq.

Ahmedinejad berkata "di anggarkan sekitar 3.000 orang yang terbunuh semasa kejadian 11 September, memang kita semua merasa sedih," katanya. " tapisaya perlu katakana disini, sehingga sekarang di Afghanistan juga Iraq sudah meningkat ratusan ribu orang yang telah terbunuh, jutaan orang yang cedera, tetapi konflik dan pembunuhan masih berlaku hingga ke hari ini." apa cerita?

Ahmadinejad terus melontarkan kritik pedas nya kepada AS dan sekutu sekutu nya, dan ketika itu beberapa orang delegasi bangun dan meninggalkan dewan. Menurut lapuran CNN mereka yg keluar itu termasuklah wakil dari AS, Endgland, Sepanyol, Urugay, Sweden, Belgium dan Australia.

Ahmedinejad juga menyentuh dalam perbahasan nya terhadap rencana pendita Florida yang berhasrat membakar salinan dari Quran, buku suci umat Islam itu, dan beliau mengakhirkan hujah nya dengan pembelaan terhadap program nuklear Iran, kernyataan nya baru-baru ini disampaikan kepada badan pengawas nuklear PBB, Pertubuhan Kuasa Atom Antarabangsa.

5 comments:

melur said...

Tengok berita sampai dua kali..pukul 8 malam dan 12 tengahmalam di TV3.
Bangga dan bersyukur melihat Ahmadinejad dan seronok melihat wakil Amerika keluar dari dewan dengan muka yang tak tau nak letak di mana ...he he

Anonymous said...

peminpin malaysia semuanya tak bertelor islam pun pada nama saja kalau nak dibandingkan malaysia dengan negara bukan islam lain sama saja baik disegi undang2 dan pemerentahan berpolitik, berani ka nak cakap macam ahmaddenijad saorang muslim apabila masuk waktu solat tak kera dimana saja misti ditunaikan solat dahulu.

Anonymous said...

peminpin malaysia semuanya tak bertelor islam pun pada nama saja kalau nak dibandingkan malaysia dengan negara bukan islam lain sama saja baik disegi undang2 dan pemerentahan berpolitik, berani ka nak cakap macam ahmaddenijad saorang muslim apabila masuk waktu solat tak kera dimana saja misti ditunaikan solat dahulu.

Anonymous said...

peminpin malaysia semuanya tak bertelor islam pun pada nama saja kalau nak dibandingkan malaysia dengan negara bukan islam lain sama saja baik disegi undang2 dan pemerentahan berpolitik, berani ka nak cakap macam ahmaddenijad saorang muslim apabila masuk waktu solat tak kera dimana saja misti ditunaikan solat dahulu.

Lana~Bulu said...

PBB pun macam sampah saja...
elok dibomkan je..bangunan tu..
semuanya hipokrit...
buang masa saja dok pi sana tuh...
kemaskan OIC tu..jgn dok lena dan kenyang saja..