Monday, July 12, 2010

NA'UZUBILLAH ! APA KES USTAZAH MASHITAH ?



“Demi Allah, adalah tangan Rasulullah belum pernah menyentuh tangan wanita kecuali yang beliau miliki (nikahi)." [HR al-Bukhari].

“Sungguh apabila kepala salah seorang dari kalian ditusuk dengan besi, maka hal itu lebih baik daripada ia menyentuh wanita yang tidak halal baginya .” [HR ath-Thabrani dan al-Baihaqi. Imam al-Mundziri berkata : para perawi hadits ini tsiqaat]



"Katakanlah kepada wanita beriman: Hendaklah mereka menundukkan pandangannya dan memelihara kemaluannya dan janganlah mereka menampakkan perhiasannya, kecuali yang biasa keliahtan padanya, dan hendaklah mereka meletakkan penudung pada dada mereka, dan janganlah menampakkan perhiasannya kecuali kepada suami mereka.." - (al-Nur, ayat 31)

"dan hendaklah kamu tetap di rumahmu dan janganlah kamu berhias dan bertingkahlaku (tabarruj) seperti orang-orang jahiliah dahulu". (Al-Ahzab:33)

Abdullah bin Abbas r.a berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Sesungguhnya akan terdapat (akan ada) orang-orang dari umatku yang pandai (amat faham dan ahli) tentang urusan agama dan membaca Al-Quran, mereka berkata:“Kami datang kepada para Raja (pemimpin), biar kami memperolehi keduniaan mereka dan kami tidak akan mencampurkan mereka dengan agama kami.” Tidak terjadi hal yang demikian itu, seperti (umpamanya) tidak akan dapat dipungut dari pohon yang berduri melainkan duri. Demikian pula, tidak akan dapat diambil manfaat dari mendekatkan diri kepada mereka itu melainkan beberapa kesalahan belaka.- (Riwayat Ibnu Majah).

17 comments:

Anonymous said...

Oh ustazah, kenapa...mengapa...halalkah atau darurat kah sehingga bersalam dengan lelaki itu...sangka baik aje la.. atuk dia kot.

tapi ..mana tudung yang dulu menutupi payudara mu itu..

sekarang aku melihat dua payudara mu yang pejal lagi padat...memang indah dan cantik..darurat kah diri mu wahai ustazah ku..

azman kamarul said...

Darurat tak apa kot!.......he he he

sI tEDI said...

erhMmmm..

a kl citizen said...

susah nak kata... dah jelas baik atau tidaknya...

BUJANG SUSAH said...

umi klau berubah jadi mcm ni, suruh baba cari lain jer.. hehehhee

BUJANG SUSAH said...

terlebih bersolek bukan jadi lawa tapi jadi lawak... huhuhu.. mcm badut la tu..

1000x lebih lawa umi yg x bersolek.. hehehe..natural beauty..

Baba.. jgn jeles eh.. puji lebih2 ni, mati aku kena marah baba.. hehehee...

CERITAKUASN said...

Ya Allah, peliharalah daku. Semoga daripada tidak baik kepada baik. Dan daripada baik kepada yang lebih baik..

Sekretariat Parlimen Kota Raja said...

Takde kes "ini ustazah UmNo" biase le. hukum Allah Taala letak atas kepala lutut dia je.

cemomoi said...

aiseh, kontroversi lagik... dulu sampai ke mahkamah pasal sempadan rumah dengan jiran seblah... bukan apa kalu dah public figure sokmo nasihat orang berbuat baik tapi ada contoh yang tak baik tentu jadik nila setitik nanti

anakmuaallaf said...

Anony
Wanita UMNO halal kut bersalam dengan lelaki.Islam Hadhari punya fahaman..

anakmuaallaf said...

Azman.
Apa yang darurat sangat tu..

anakmuaallaf said...

sl tEDI,
Ish..ish..

anakmuaallaf said...

a kl Citizen,
Mmg tak sangka la..Pandai-pandai la menilai..Ini juga pengajaran buat kita sbg wanita jangan mudah lupa diri bila ada pangkat dan jawatan..

anakmuaallaf said...

Isham,
Insyaallah anak-anak ramai pasti akan menegur dan membaiki kesilapan umi dia kan..
Baba adalah perunding imej umi yang tak bergaji..

anakmuaallaf said...

Ceritakuasan,
Ameen..mudah-mudahan apabila kita melihat kejelikan org lain dan ianya menjadi muhassabah diri..

anakmuaallaf said...

Razif,
Ini bukan hukum UMNO tapi hukum Allah.Statusnya ustazah.Kenapa dimainkan hukum allah..
Maka ayat ini yang akan keluar nanti.."IKUTLAH APA SAYA KATA JANGAN IKUT APA SAYA BUAT"..

anakmuaallaf said...

cemomoi,
Sbb public figure la kena jaga akhlak dan kelaku kelayak..
Kita rakyat marhaein ini pun nak jaga sehabis baik akhlak kita apatah lagi mereka yang ada status ustazah...