Wednesday, September 30, 2009

UMNO SENDIRI AKAN KERABUKAN ISA SAMAD DI BAGAN PINANG

Isa Lauk Yang Ditunggu Kawan, Lawan Dan Mantan Untuk Dilapah

Mahathir menunggu, Ku Li menanti, sebelum pelamin angan Mohamad Hasan musnah, Bagan Pinang akan dijadikan tapak persembelihan bersama Khairy dan sepupunya. Nak masak cara mana kita belum tahu. tapi apa yang pasti kenduri kali ini pasti hebat dan dijangkakan Mat Isa akan menjadi lauk rebutan yang lazat untuk tahun Ini.

Bukan sekadar santapan enak Pakatan Rakyat, malah turut menunggu ialah kawan dan mantan Umno sendiri. Kiri kanan Isa akan dilapah, disiat hingga licin tak tinggal bulu seurat pun. Nampaknya inilah kali pertama Pakatan Rakyat dan Umno akan makan berhidang sambil berkongsi lauk gulai kawah Mat Isa.

Kenapa Isa Dipilih?

Isa yang sepatutnya disisih dipilih kerana BN secara otomatik akan dapat berjimat wang belanja pilihanraya kerana sebahagiannya sudah pun dikeluarkan awal-awal lagi oleh Mat Isa. Di samping itu Mat Isa pasti berjanji akan berusaha untuk meyatukan Umno Negeri Sembilan dan membersihkan nama Umno daripada gejala rasuah. Sekali gus beliau akan memulihkan kembali moral Umno.

Pemilihan Isa juga telah menyelamatkan berjuta wang BN kerana segala perbelanjaan kata Mat Isa tanggung beres. Dengar cerita, inilah PRK yang paling menjimatkan BN. belanja kerana perbelanjaan nya bermula sebaik sahaja calon terdahulu meninggal dunia.

Ada orang mati, baru Isa boleh hidup. Bila Isa hidup nanti ramai pulak yang akan mati. Kalau Isa tak rebah, ramai yang terpaksa menyembah. Pilih untuk menyanggah atau sujud di kaki Isa nanti. Selamat berkenduri besar Bagan Pinang. Pilih untuk bungkus atau dibungkus atau dikukus...-kedahlanie-

3 comments:

CUPING MERAH said...

kita jadikan isa nasi kerabu..kah..kah..kah

anakmuaallaf said...

Salam Cuping Merah,
Lepas ni kita pakat berkelah tepi pantai makan nasi kerabu...Isa

Na'im Nikmat said...

Goreng pun sodap cakap orang noghori.