Tuesday, August 18, 2009

SUKA DAN DUKA DI PERMATANG PASIR

Asam Garam Perjuangan

Jam 7 pagi kami dah masuk dalam kawasan IKBN.Suasana hening.Polis dan kenderaan polis yang banyak.Banyak lencongan dah dibuat polis.Banyak kereta dah parking tepi jalan.Peniaga dah banyak buka gerai jualan.Alhamdulillah kenderaan muslimat ada PASS SPR.Jadi lancarlah perjalanan kami.Abang,adik dan pak cik polis bagi kerjasama yang cukup baik pada kami.Kami parking depan asrama so tak jalan jauh.

Saya menunggu tetamu bawah khemah khas utk PAS.Sahabat lain menjemput tetamu di luar pagar.Isteri calon antara orang terawal sampai.Kemudian pimpinan tertinggi sampai.Insyaallah gambar akan kita download kemudian.

Selesai penamaan calon kami balik.Singgah makan tengahari.Siap siaga untuk persiapan meeting jam 3 petang di Markas Muslimat.Belum sempat membaca kalimah pembuka majlis Aiman Athirah mendapat panggilan kecemasan dari Hospital Seberang Jaya bapanya tenat.Kami bergegas kesana bersama Kak Mizan JPN.

Masuk WAD 3 tingkat 1 kami nampak doktor berusaha memulihkan denyutan jantung bapanya.Athirah cukup pasrah,inilah kali pertama saya melihat Athirah sesedih ini.Sehinggalah doktor membuat keputusan bapanya tidak dapat diselamatkan lagi.Alhamdulillah Athirah bersama bapanya melaluinya hingga nafas terakhir jam 4.05 petang.

Itulah muslimat sekental mana semangat dalam perjuangan apabila kehilangan orang tersayang luruh jiwa raganya.Muslimah kental ini berhadapan saat kematian bapanya kesorangan kami sebagai sahabat hanya mampu memberi semangat memeluk dan mendakap tatkala kesedihan amat sangat.Adik beradiknya jauh.Ibunya di Sabah,adik-beradik di KL,Sabah dan Kedah.

Alhamdulillah jemaah banyak membantu mempercepatkan urusan mandi dan kafan.Pihak hospital juga pantas menyiapkan rekod kematian.Azan maghrib jenazahnya sampai ke Masjid Kubang Semang di solatkan oleh ratusan jemaah.Azan Isyak Jenazah disemadikan di Tanah Perkuburan Islam Alma Jaya.Al Fatihah.

No comments: