Saturday, August 15, 2009

...RAKYAT PERAK DAH MUAK...


Rombongan Mufti Umno kempen di Mesir

YB Jamaludin Radzi dan YB Osman Jailu tersenyum lebar dapat makan angin bersama Mufti Perak di Mesir

Cd krisis DUN Perak dan Buku Kemelut Politik Perak serta Cenderahati sebuah kotak pencil yang ada lambang umno pada kertas pembalut di edar ketika majlis bersama pelajar di Kaherah.

Kelihatan Ketua delegasi Dato’ Dr. Abdul Rahman bin Haji Hashim, Setiausaha Kerajaan Negeri Perak, Tan Sri Dato’ Seri Haji Harussani bin Haji Zakaria, Mufti Kerajaan Negeri Perak. Delegasi ini juga turut disertai oleh Y.B Kapt. (B) Mohd Osman bin Mohd Jailu, ADUN Changkat Jering, Y.B Jamaluddin bin Mohd Radzi ADUN Behrang.

Ketika majlis diadakan bersama pelajar di Kaherah, Tan Sri Dato’ Seri Haji Harussani mempertahankan akta ISA dan perlu dikekalkan.

Terdapat beberapa maklumat lain yang tak perlu dinyatakan disini.
Tarikh : 5 Ogos - 11 Ogos 2009
Destinasi : Mesir, Syria, Jordan

Nota - Dewan Pemuda PAS Perak kesal dengan sikap delegasi yang mengheret pelajar ke kancah politik murahan UMNO dan BN yang kian pudar dalam politik tanah air. Diharapkan para penuntut tidak termakan dengan umpan yang lunak dari pihak delegasi.

Sikap Mufti Perak yang terus mempertahankan akta ISA amat dikesali kerana seperti yang sedia maklum, ISA telah menyeksa tahanan dengan siksaan yang kejam tanpa dibicarakan dan hanya mengikut budi bicara Menteri Dalam Negeri samaada dibebaskan atau terus ditahan. ISA juga menyebabkan ramai yang menanggung dosa kerana menyokong akta zalim ini.

Penderitaan keluarga tahanan terus menjadi bahan mainan kerajaan BN. Keluarga tahanan terus diabaikan tanpa pembelaan, malangnya penentang akta kejam ini dilayan dengan gas pemedih mata, gari, dipukul, dinafikan hak Allah untuk menunaikan Solat, dimaki hamun, dan barmacam-macam lagi bentuk hukuman yang dikenakan terhadap penentang akta ISA.

"Mampukah kau ketawa tika kau di mahligai indah sedangkan fuqara' menangis di lokap yang sempit"

Semoga para pelajar terus tabah dalam menghadapi ujian yang mendatang dalam perjuangan menimba ilmu Allah SWT di bumi Anbiya'.

AKMAL KAMARUDIN
Ketua Penerangan Dewan Pemuda PAS Perak

Ajijoi ~ Hebat Mufti Perak ni. Sampai ke Mesir dia berkempen untuk Umno. Sebab apa? Sebab orang-orang di Malaysia dan Perak khususnya dah tak percaya cakap dia. Terpaksalah berkempen ke Mesir dengan pelajar-pelajar Malaysia di sana. Tapi tok mufti, pelajar-pelajar tu tak mengundi di pilihanraya negeri Perak hujung tahun ni. Depa tak habaq ka?

SPRM pun tolonglah tengok-tengokkan kot-kot perbelanjaan Mufti dan rombongan umno yang diketuai Datuk Setiausaha kerajaan negeri BN Perak tu menggunakan peruntukan kewangan negeri. Tu program umno tu, bukannya ada kena mengena dengan program negeri. Kalau betul mereka ke sana gunakan kewangan negeri, harap dapatlah SPRM soal siasat mereka-mereka yang terlibat. Tapi tak payah la nak soal kat tepi tingkap bangunan tinggi lagi. Kot-kot ada yang 'tergelincir' lagi nanti.


3 comments:

Briged Akhdor LR2 said...

apa dah jadi dengan mufti negeri aku nie..makin jauh dia berpolitik..baik tanggalkan baju mufti tue...tak salah nak berpolitik tapi fatwa dan tindak tanduk nya bagaikan ulama yg dipergunakan ...lastly i want to say...i follow u..sudi sudikan ler berkunjung ker blog teman ,,

Ayid said...

http://ayid-manjaddawajada.blogspot.com. Anak mualaf semalam ada bawa balek durian tak. Dengor cerita semalam hujan lebat kat kampar. Alham dulillah semua bloger selamat sampai ke tempat masing-masing. Anadah link kan blog ini. Mohon link kan blog ana

Tayadih Maysia said...

salam,

dengar-dengar khabar mufti UMNO ni tak fasih bahasa Arab....


www.duniacacamarba.blogspot.com